Thursday 31 August 2006

20060831 Work journal

蕭老師 was so emotional today that it disturbed me. Why can't people handle things rationally here? When they're so emotional, it doesn't help things at all. I don't see how showing us how upset she is helps anything. If anything I'd like my captain to be solid as a rock and tell us what the problem is and help us get through the storm. But from what I hear of other news rooms, I have to give her credit for restraining herself from yelling. But still, can't we be more rational and civilized at certain things? I think that's what I'm going to write in my Suggestions section manana. Aigh.

I wanted to run after work today, but we had that meeting. Afterwards, I still had to write my journal and clear off my desk. Oh gosh, I still haven't finished going through today's papers.....

Such a busy day.

Oh, it's 23h05. Bugger.



20060831 Michella Jade 工作日記

今日採訪:
基測變革1200
戲劇資源網1500
鬼太鼓祁福1800

基測變革畫面乾,不過因為是政策的關係,我們還是決定做,另外有中視,台視做
角度: 明年作文兩次都考,而且要算分,就這麼的資訊
本來數理和語文資優班改成實驗班的部份也要寫,不過覺得好複雜,寫不進去,深深直接說不要提了
整個看起來就是很空
如過有時間重做的話,我會把資優班的部份在最後加進去,open換學生寫作文傷腦筋(聖傳的建議),然後讓杜正勝SB早一點進(聖傳的建議),發CGI
別台好像是全部都包,所有資訊都擠在一條SOT
我覺得我們比較好的部份是有家長聯盟的SB
11h15才回來,寫稿時卡在資優班,出手差不多12h30...要快一點!
過音覺得要再硬一點

戲劇資源網是培嘉單機去拍的,做得滿痛苦的,因為不知道怎麼把它變有趣一點
不敢問培嘉
下次記得可以問聖傳

鬼太鼓祁福因為有藝人,所以比較多元化一點
別台只有八大來,做娛樂新聞
如果沒有藝人,我會問他們怎麼鍛鍊的,因為每一個的脂肪率我看不會超過6%!體格真的很美
能夠用日文採訪感覺真好,我可以問一些別人懶得透過翻譯問的

看別台的新聞,我目前對文字的敏感度不高,對我來說比較搶眼的是開對筐和壓在畫面上的CGI
時間掌握得好的話,我也來試試看
不過對話泡泡的CGI讓我覺得好像在看八卦雜誌

休息了三天,心情好多了,不過今天在公司弄到好晚,蕭老師開會又好恐怖,明天情況可能不太妙

明天規劃
早上 - 明天免洗筷不能在學校用了,環保署會抽檢,不過大家要接近中午才會去吃飯,所以時間有一點問題
台大誠品要拍賣所有傢具
下午 - 我的創意地瓜餐要發霉了,想要趕快發掉
目標 - 增加線索,寫稿速度加快,早一點弄完下班回家睡覺

建議

No comments: